Fugro « Terug naar discussie overzicht

Fugro 2025

3.039 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... 148 149 150 151 152 » | Laatste
Hans2021
1
Even voor de administratie qua dividend. Jaarvergadering aandeelhouders 24 april 2025. Ex-dividend ongeveer eind april 2025.
Greyhounds
0
quote:

Jalen schreef op 28 februari 2025 08:05:

[...]

Zo is dat. Ik zit te peinzen wat voor soort gebak vandaag in huis te halen. En of er nog ergens goede koffiebonen zijn te vinden;-)
Lekkere slagroom taart en hazelnoot taart dan ben ik tevreden J en ik hen nog koffie zat. Hamster altijd voor dat er tekort komt. Haha
Fredt de onnozele goudzoeker
0
Jammer dat ik niet veel meer Fugro gekocht heb. :-)

Gefeliciteerd allemaal!!!

En dankjewel voor deze tip White Arrow!!
voda
0
Bodemonderzoeker Fugro verbetert resultaat en keert hoger dividend uit
Theo Besteman

Aangepast: 29 min geleden 50 min geleden in Financieel

Amsterdam - Fugro, de bodemonderzoeker, heeft over zijn vierde kwartaal een bedrijfsresultaat geboekt dat met 18% stijging in een jaar veel beter is dan waar op was gerekend. Het concern keert meer dividend uit dan verwacht.

Met een aangepast bedrijfsresultaat van €119,3 miljoen zit het concern dat ook dijken bewaakt en bedrijven adviseert bij oliewinning en bouw van windturbineparken ruim boven de schatting van €94,8 miljoen.

Voor meer, zie link:

www.telegraaf.nl/financieel/645839067...
maci
0
IEX:

Stijging resultaat en dividend Fugro
Fugro boekte in het vierde kwartaal een ebitda van €119,3 mln, ruim boven de verwachting van €94,8 mln. De omzet kwam 5% hoger uit op €587,8 mln, iets lager dan verwacht. De nettowinst over 2024 steeg naar €274 mln, en het dividend verdubbelde bijna naar €0,75 per aandeel. Hoewel Fugro profiteerde van offshore wind, groeit onzekerheid door stijgende kosten en politieke tegenwind, vooral in de VS. Fugro verwacht wel verdere groei in 2025. (FD -Telegraaf)
voda
0
Winst en dividend Fugro overtreffen verwachtingen

op vrijdag 28 februari 2025
Views: 1.339

(ABM FN-Dow Jones) Fugro heeft in 2024 een hoger resultaat geboekt, en de bodemonderzoeker wil de dividenduitkering flink verhogen. Dit bleek vrijdag voorbeurs uit cijfers van het bedrijf.

Fugro boekte in 2024 een omzet van 2,28 miljard euro, ten opzichte van een omzet van 2,19 miljard euro een jaar eerder.

De EBIT zat daarnaast op jaarbasis flink in de lift, met een stijging van 252,1 miljoen euro naar 314,6 miljoen euro.

Analisten gepolst door Fugro zelf rekenden vooraf op een omzet van 2,28 miljard euro en een EBIT van 297 miljoen euro.

Onder de streep resteerde een winst van 274 miljoen euro, ofwel 2,44 euro per aandeel.

De bodemonderzoeker stelt nu een dividend voor van 0,75 euro. Analisten rekenden vooraf op een dividend van 0,63 euro. Vorig jaar keerde Fugro nog 0,40 euro dividend uit. Dat was de toen eerste dividenduitkering in negen jaar tijd.

Volgens Fugro profiteerde het bedrijf van een “sterke omzetgroei” in Europa-Afrika en Azië-Pacific, terwijl daar ”uitdagende marktomstandigheden” in de Amerika’s en het Midden Oosten & India tegenover stonden.

Daarnaast benadrukte topman Mark Heine: “We hebben onze EBIT-marge en onze operationele kasstroom aanzienlijk verbeterd. In drie van de vier regio's realiseerden we dubbele EBIT-marges, aangestuurd door zowel onze marine- als land-activiteiten”.

Outlook 2025

Het orderboek voor de komende 12 maanden steeg met 4,3 procent naar 1,58 miljard euro.

Voor 2025 rekent Fugro op een verdere omzetgroei met een EBIT-marge die binnen de bandbreedte van 11 en 15 procent moet vallen.

De vrije kasstroom zal naar verwachting 6 tot 9 procent van omzet bedragen.

Door: ABM Financial News.
Jalen
1
Marketscreener noteert nu een opening van ruim +11%. Maar geen idee hoe betrouwbaar deze is.
mmpm
0
quote:

maci schreef op 28 februari 2025 08:11:

IEX:

Stijging resultaat en dividend Fugro
Fugro boekte in het vierde kwartaal een ebitda van €119,3 mln, ruim boven de verwachting van €94,8 mln. De omzet kwam 5% hoger uit op €587,8 mln, iets lager dan verwacht. De nettowinst over 2024 steeg naar €274 mln, en het dividend verdubbelde bijna naar €0,75 per aandeel. Hoewel Fugro profiteerde van offshore wind, groeit onzekerheid door stijgende kosten en politieke tegenwind, vooral in de VS. Fugro verwacht wel verdere groei in 2025. (FD -Telegraaf)
Deze bedoel ik dus, de negatieve dissonant zoeken zodat de koers vooral niet naar waarde omhoog gaat. Dit spel word al geruime tijd zo gespeeld.
clearfederer
2
quote:

Prosper schreef op 28 februari 2025 08:11:

We staan op 16,40 op dit moment!
Dat is m.i. nog steeds een prachtige bij- of aankoopkoers.
Risman
0
FD: Bedrijfsresultaat Fugro flink omhoog, omzet iets lager dan verwacht

ook hier een positieve toon:

...Het is de vraag hoe beleggers deze keer op de cijfers zullen reageren. Bij de kwartaalupdate in november vorig jaar kelderde de koers, omdat de omzet tegen de verwachting in bleek te zijn gestagneerd.

Ommekeer
Tot die tijd behoorde Fugro tot de beter presterende fondsen in de Midkap. De voorbije jaren waren welhaast een ommekeer voor het bedrijf, dat tussen 2011 en 2020 een brekebeen was op het Damrak. Het bedrijf kampte toen met een grote schuld en er waren twijfels of het die kon terugbetalen.

Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1547070/bedrijfsr...
Jalen
0
quote:

mmpm schreef op 28 februari 2025 08:16:

[...]

Deze bedoel ik dus, de negatieve dissonant zoeken zodat de koers vooral niet naar waarde omhoog gaat. Dit spel word al geruime tijd zo gespeeld.
Ja, ze zouden wat meer de kracht van diversificatie bij Fugro wat meer kunnen benadrukken, dat ondanks deze tegenwind ze het toch zo goed gedaan heeft - en naar verwachting ook in 2025 weer goed zal doen. Want dat is namelijk een hele sterke prestatie.
Greyhounds
1
quote:

Fredt de onnozele goudzoeker schreef op 28 februari 2025 08:09:

Jammer dat ik niet veel meer Fugro gekocht heb. :-)

Gefeliciteerd allemaal!!!

En dankjewel voor deze tip White Arrow!!
Achteraf kijk je een koe in zijn reet Fred.
Ik zit er top over mijn oren in en heb de laatste tijd toch wel een beetje pijn in mijn buik gehad of het nog wel goed zou komen.
Ben blijven zitten omdat ik Mark een goede CEO vind en Fugro weer op de kaart heeft gezet.
JK Dutch
0
quote:

Greyhounds schreef op 28 februari 2025 08:09:

[...]Lekkere slagroom taart en hazelnoot taart dan ben ik tevreden J en ik hen nog koffie zat. Hamster altijd voor dat er tekort komt. Haha
Jaaaaa vandaag lekker genieten van de koffie met lekkers erbij!
Greyhounds
1
quote:

JK Dutch schreef op 28 februari 2025 08:19:

[...]

Jaaaaa vandaag lekker genieten van de koffie met lekkers erbij!
Ik zal je zeggen de eerste paar weken, dan moet ik wel gaan oppassen dat ik niet dicht groei. Lol
HenkdeV
0
quote:

tmaster schreef op 28 februari 2025 08:17:

Jammer deze goede cijfers in een bloedrode markt..
Gelukkig kijken de meeste beleggers wat verder dan vandaag alleen.
Zal de koers in ieder geval ook op de iets langere termijn goed doen.
Hans2021
2
Ik adviseer iedereen een dikke trui en muts op te zetten, want het zou zomaar kunnen zijn dat we om 9 uur een freeze krijgen ;-)
JK Dutch
1
quote:

Hans2021 schreef op 28 februari 2025 08:22:

Ik adviseer iedereen een dikke trui en muts op te zetten, want het zou zomaar kunnen zijn dat we om 9 uur een freeze krijgen ;-)
Freeze en een short squeez
Daann
2
Alles onder 10x de winst over 2024 is een koopje in mijn ogen. Fugro laat zien dat het nu duurzaam zwarte cijfers kan schrijven. Daar hoort een andere waardering bij. De tijden van 6/7x de winst zijn denk ik snel voorbij.
3.039 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 ... 148 149 150 151 152 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 28 feb 2025 17:35
Koers 14,960
Verschil +0,080 (+0,54%)
Hoog 16,530
Laag 14,820
Volume 3.194.042
Volume gemiddeld 508.285
Volume gisteren 1.152.938

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront