Fugro « Terug naar discussie overzicht

Fugro 2025

3.038 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 148 149 150 151 152 » | Laatste
Fredt de onnozele goudzoeker
1
quote:

Greyhounds schreef op 28 februari 2025 08:18:

[...]Achteraf kijk je een koe in zijn reet Fred.
Ik zit er top over mijn oren in en heb de laatste tijd toch wel een beetje pijn in mijn buik gehad of het nog wel goed zou komen.
Ben blijven zitten omdat ik Mark een goede CEO vind en Fugro weer op de kaart heeft gezet.
Het is je gegund Greyhounds. Niet voor niets buikpijn gehad dan. :-)

Geniet ervan vandaag!
mmpm
0
quote:

Daann schreef op 28 februari 2025 08:25:

Alles onder 10x de winst over 2024 is een koopje in mijn ogen. Fugro laat zien dat het nu duurzaam zwarte cijfers kan schrijven. Daar hoort een andere waardering bij. De tijden van 6/7x de winst zijn denk ik snel voorbij.
Dat ligt aan de Analisten en Speculanten waar we al lang last van hebben gehad bij dit aandeel of dit uit gaat komen. Het bedrijf verdiend die hogere waardering dubbel en dwars
rene61
0
Gadus morhua
0
Ik had - op een dalende koers na misschien - geen aanleiding om deel van Fugro te verkopen.
Ben er helemaal ingebleven.
AlaskanTimber
2
Revenue growth at group level driven by strong growth in Europe-Africa and Asia Pacific, partly offset by challenging market conditions in the Americas and Middle East & India

Deze zin de toelichting van Heine : Amerika en het Midden - Oosten zitten blijkbaar “nu” al in de cijfers en outlook. Op een gegeven moment gaat de wind ook daar weer draaien.

Dus :

1. Kan het momenteel, alleen maar beter worden.

2. Stel de VS en het Midden - Oosten waren nu stabiel. Dan waren de cijfers echt gigantisch geweest.
frenkyy
0
2
quote:

Stefinstocks schreef op 28 februari 2025 08:35:

Ha precies op tijd erin gegaan gisteren ;-)
Geniet ervan iedereen!
Lekker hoor Stef!!! Voor de gezelligheid in een aandeel en meteen vlucht omhoog meepakken. :-)
Hans2021
1
quote:

Gadus morhua schreef op 28 februari 2025 08:36:

Ik had - op een dalende koers na misschien - geen aanleiding om deel van Fugro te verkopen.
Ben er helemaal ingebleven.
Ik ook. De dood of de gladiolen ;-)
Daann
0
quote:

mmpm schreef op 28 februari 2025 08:32:

[...]

Dat ligt aan de Analisten en Speculanten waar we al lang last van hebben gehad bij dit aandeel of dit uit gaat komen. Het bedrijf verdiend die hogere waardering dubbel en dwars
De weinige analisten die er zijn, hebben stuk voor stuk een koersdoel van rond de 30 euro. Dus daar ligt het niet aan. Er zijn wel opmerkelijk weinig analisten die Fugro volgen. Het heeft met de bekendheid te maken, dat er zo weinig interesse is
Mendex
0
quote:

Greyhounds schreef op 28 februari 2025 08:18:

[...]Achteraf kijk je een koe in zijn reet Fred.
Ik zit er top over mijn oren in en heb de laatste tijd toch wel een beetje pijn in mijn buik gehad of het nog wel goed zou komen.
Ben blijven zitten omdat ik Mark een goede CEO vind en Fugro weer op de kaart heeft gezet.
hier hetzelfde verhaal, lange adem maar komt wel weer een keer goed
0
quote:

Hans2021 schreef op 28 februari 2025 08:40:

[...]

Ik ook. De dood of de gladiolen ;-)
Dat was mijn strategie. Alles in 1 aandeel en hopen maar. :-)
Helaas nu niet gedaan. Slechts 25% in Fugro. En nog wat geprobeerd met opties. Die opties worden gewoon gratis geld. :-)
Hans2021
0
quote:

Fredt de onnozele goudzoeker schreef op 28 februari 2025 08:44:

[...]

Dat was mijn strategie. Alles in 1 aandeel en hopen maar. :-)
Helaas nu niet gedaan. Slechts 25% in Fugro. En nog wat geprobeerd met opties. Die opties worden gewoon gratis geld. :-)
Prima Fred die 25 %. Altijd je risico`s in de gaten houden.
1
quote:

Hans2021 schreef op 28 februari 2025 08:47:

[...]

Prima Fred die 25 %. Altijd je risico`s in de gaten houden.
Dat klopt ook wel. Weet ik eigenlijk ook wel. Maar als je vol in één aandeel zit en je hebt een dag als vandaag dan heb je zo'n postcodeloterijgevoel. :-)

Houd ik van!!! :-)
Bart Meerdink
2
Goede prestatie om een belasting-swing van +€38,8m (bate) naar -€43,3 op te vangen en toch de uiteindelijke netto winst van €254,8m naar €274m te laten stijgen. Daarvoor was wel nodig dat de valuta-tegenwind van 2023 omsloeg naar een (bescheiden) meewind in 2024 (-€30,3m naar +16,8m).

Het meest opmerkelijk aan Fugro is de extreem lage waardering. De zaken gaan positief, okee, en de goede ontwikkeling van de marges (behalve Middle East & India) zijn een mooie indicatie dat Fugro echt een competitief goede positie heeft. Maar op zich is de groei niet spectaculair. En de verwachtingen voor 2025 zijn nog een beetje onduidelijk (hoe kan het ook anders).

Toch mooi hoe het nu zoveel beter gaat met het bedrijf dan in de 'slechte' periode. En fundamenteel ziet het er gewoon positief uit. Daar heb ik een goed gevoel over.
voda
0
Beursblik: winst Fugro flink beter dan verwacht
28-feb-2025 08:38

Jefferies positief over cijfers.

(ABM FN-Dow Jones) Fugro heeft de winstverwachting in het vierde kwartaal ruimschoots overtroffen. Dit schreef analist David Kerstens van Jefferies vrijdag naar aanleiding van de cijfers van de bodemonderzoeker, die voorbeurs werden prijsgegeven.

De analist benadrukte dat de EBIT van Fugro in het afgelopen kwartaal op jaarbasis met 12 procent is gestegen naar 71,8 miljoen euro. Dit is 32 procent hoger dan de gemiddelde verwachting van analisten vooraf.

De omzet groeide daarnaast in het vierde kwartaal met 5 procent, na nog een omzetdaling van 2 procent in het derde kwartaal. Dat leidde toen tot een scherp negatieve koersreactie.

Volgens Kerstens blijven de lange termijn vooruitzichten voor de bodemonderzoeker onverminderd positief. De analist benadrukte dat volgens zijn berekening het aandeel flink ondergewaardeerd is ten opzichte van het historische gemiddelde, met 35 procent, en dat van sectorgenoten, met 25 procent.

Jefferies hanteert een koopadvies op Fugro met een koersdoel van 28,00 euro. Het aandeel Fugro sloot donderdag op een lager Damrak bijna 2 procent in het groen, op een slotstand van 14,88 euro.

Door: ABM Financial News.
Hans2021
0
quote:

Bart Meerdink schreef op 28 februari 2025 08:51:

Goede prestatie om een belasting-swing van +€38,8m (bate) naar -€43,3 op te vangen en toch de uiteindelijke netto winst van €254,8m naar €274m te laten stijgen. Daarvoor was wel nodig dat de valuta-tegenwind van 2023 omsloeg naar een (bescheiden) meewind in 2024 (-€30,3m naat +16,8m).

Het meest opmerkelijk aan Fugro is de extreem lage waardering. De zaken gaan positief, okee, en de goede ontwikkeling van de marges (behalve Middle East & India) zijn een mooie indicatie dat Fugro echt een competitief goede positie heeft. Maar op zich is de groei niet spectaculair. En de verwachtingen voor 2025 zijn nog een beetje onduidelijk (hoe kan het ook anders).

Toch mooi hoe het nu zoveel beter gaat met het bedrijf dan in de 'slechte' periode. En fundamenteel ziet het er gewoon positief uit. Daar heb ik een goed gevoel over.
Zo is het Bart.
3.038 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 ... 148 149 150 151 152 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 28 feb 2025 17:35
Koers 14,960
Verschil +0,080 (+0,54%)
Hoog 16,530
Laag 14,820
Volume 3.194.042
Volume gemiddeld 508.285
Volume gisteren 1.152.938

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront