Ordina Beheer « Terug naar discussie overzicht

Ordina - Januari 2016

426 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
[verwijderd]
0
het is een feit dat de omzetten terug lopen.
het is echter geen feit dat ordina op zoek is, dat is slechts wat zij opschrijven.
heb dan ook geen melding gezien van een nieuwe opdracht.
erjee-ff
0
@Kompas,
Je kunt wel roepen dat wat Ordina in een persbericht meldt "feiten" zijn, maar zo zit de wereld niet in elkaar. Persberichten bevateen verwachtingen, geen feiten. Feiten kun je achteraf observeren, en als ik achteraf observeer wat Ordina gedaan heeft, en dat naast het persbericht houd, dan zie ik een discrepantie. Die discrepantie is (helaas voor Ordina) niet in het voordeel van Ordina of het MT.
erjee-ff
0
quote:

dartyharry schreef op 12 januari 2016 14:20:

het is een feit dat de omzetten terug lopen.
het is echter geen feit dat ordina op zoek is, dat is slechts wat zij opschrijven.
heb dan ook geen melding gezien van een nieuwe opdracht.
Nou, ter nuancering, Ordina is in een aantal mantels door de overheid geselecteerd. Niet dat dat gegarandeerde omzet betreft...
Kompas
0
quote:

erjee-ff schreef op 12 januari 2016 14:20:

@Kompas,
Je kunt wel roepen dat wat Ordina in een persbericht meldt "feiten" zijn, maar zo zit de wereld niet in elkaar. Persberichten bevateen verwachtingen, geen feiten. Feiten kun je achteraf observeren, en als ik achteraf observeer wat Ordina gedaan heeft, en dat naast het persbericht houd, dan zie ik een discrepantie. Die discrepantie is (helaas voor Ordina) niet in het voordeel van Ordina of het MT.

Allereerst roep ik niet maar meld. Klinkt toch vriendelijker ;-)
En sorry dat ik het zeg, maar je reactie in deze is niet de juiste.

De stelling was dat Ordina niet via andere kanalen naar omzet zocht! En dat doet Ordina dus wel degelijk zoals blijkt uit de quote vanuit het persbericht.

Of die omzet dan uiteindelijk ook wordt gevonden is inderdaad weer een ander verhaal! Maar daar ging de stelling nu niet over. Die ging over het feit of Ordina überhaupt wel op zoek was naar omzet via andere kanalen?! En ja, dat blijkt dus uit het persbericht!
[verwijderd]
0
Spes
0
quote:

dartyharry schreef op 12 januari 2016 14:20:

het is een feit dat de omzetten terug lopen.
het is echter geen feit dat ordina op zoek is, dat is slechts wat zij opschrijven.
heb dan ook geen melding gezien van een nieuwe opdracht.
Inderdaad. Met huidige beurskrach (en hogere koers Ordina) verstandiger om 1/2 van je Ordina te slijten en wat beter geprijsde aandeeltjes op te pakken. We zien nog zo weinig vooruitgang van in nieuwe omzet en een betere winst. Als dit zo blijft kan de overname hoop-premie langzaam uit de koers verdwijnen.
analyse_A3CD
0
quote:

Nel schreef op 8 januari 2016 17:38:

www.computable.nl/artikel/opinie/over...
Zeg Nel. jij zit ook zowat dag en nacht op het ctac forum is het niet!!??
[verwijderd]
0
quote:

dartyharry schreef op 12 januari 2016 14:38:

yep analyse

en RJFF geselecteerd, genomineerd het is gewoon 1 grote wassen neus.
Wie of wat is RJFF?
Nel
0
quote:

analyse _A3CD schreef op 12 januari 2016 17:27:

[...]

Zeg Nel. jij zit ook zowat dag en nacht op het ctac forum is het niet!!??
Haha dat zouden meer mensen moeten moeten doen(cup-a-soup)
[verwijderd]
0
quote:

erjee-ff schreef op 12 januari 2016 11:52:

[...]

Ik ga het respectvol oneens zijn met je. Ordina had al 3 jaar te kampen met dalende omzet voordat de Zembla langs kwam.

Ik vind het dan ook juist een probleem van het MT dat men niet op zoek gaat naar omzet uit andere kanalen als men ziet dat er in een belangrijke markt gesneden wordt.

Vervolgens gaat het MT ook niet op zoek naar mogelijkheden om de groei te vergroten, maar men denkt er met snijden in kosten te komen.

Dat klopt RJFF van die dalende omzet nog voor Zembla langs kwam. Huidige CEO (sinds 2011) had veel puin te ruimen van het voorgaande MT met megalomane neigingen. Dat ging dus al jaren niet goed. Dat zijn feiten, maar die moeten wel in perspectief geplaatst worden.
Voor het overige ben ik het met je oneens, en krijg ik -net als Kompas dat heeft-ook het gevoel dat niet alles aan bedrijfsinformatie altijd even goed gelezen wordt.
analyse_A3CD
0
De omzet van Ordina ging om 17.24 uur uit als een nachtkaars!

Niks in de nahandel om 17.30 uur, is dit een teken van desinteresse of gewoon geen belangstelling voor dit aandeel.

Ik heb vandaag nog hoop ik goede zaken gedaan, had ze op een hoger niveau verkocht en nu teruggekocht.

Mocht het nog lager gaan binnenkort, koop ik gestaffeld bij!

analyse_A3CD
0
Op winst Pietje?

Vreemd orderboek, weinig in de bied op 1,08 en toch zo nu en dan 2000 en meer schieten er door!
pietje-2005
0
Als we 50x zoveel stijgen wel, ja ;-)
Orderboek zegt niet veel denk ik, met recente volumes bij Ordina.
Misschien proberen ze weer wat tijdelijks?
Succes
analyse_A3CD
0
Er is iemand stevig aan het opkopen Pietje!

Tevens worden we belazerd waar we bij staan/zitten!?
426 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront