Ordina Beheer « Terug naar discussie overzicht

Ordina - Januari 2016

426 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
[verwijderd]
0
Er is maar 1 vonk nodig, en de vlam gaat in de pijp: goeie cijfers :)
Heb goede hoop!
Kompas
0
quote:

Klaver020 schreef op 10 januari 2016 22:28:

Er is maar 1 vonk nodig, en de vlam gaat in de pijp: goeie cijfers :)
Heb goede hoop!

Verdorie zeg, dat had ik even nodig Klaver wat steun in mijn positiviteit! Dank! hahaha
pietje-2005
0
analyse_A3CD
0
Heb ik toch voorspeld bart?

Niks nieuws onder de horizon, we gaan zeker naar de 400 c.q. 375 de komende tijd!

Onder de 400 is de uptrend voorbij!

Maar voor Ordina is die uptrend ook al weer voorbij, we moeten hopen op een wondertje!?

Maar eerlijk gezegd geloof ik dit niet, tot ik het zie!!
analyse_A3CD
0
Pietje, Ordina moet niks, vaart zijn eigen koers en de toeristen hebben het schip al weer verlaten!?
pietje-2005
0
quote:

analyse _A3CD schreef op 11 januari 2016 16:33:

Pietje, Ordina moet niks, vaart zijn eigen koers en de toeristen hebben het schip al weer verlaten!?
Ja, Analyse, maar om weer in trek te komen bij grotere en meer beleggers, zal er toch iets aan de resultaten dienen te gebeuren; klinkt niet zo erg als moeten, he? ;-)
Succes
[verwijderd]
0
Ordina heeft de laatste jaren genoegen moeten nemen met een kleinere omzet vanwege bezuiniging op ICT uitgaven bij hun grootste klant de Overheid. Het MT loodste het bedrijf door zeer guur weer, heeft meermaals fors moeten snijden en alle ellende werd nog eens extra aangejaagd door een ijskoude Zembla wind, die tot overmaat van ramp alle pijlen in eerste instantie leek te richten op 1 bedrijf nl. Ordina.
Het lijkt me gezien de berichtgeving van de laatste tijd dat er de komende jaren weer meer ruimte is voor groei binnen de ICT, en daar kan Ordina ook van profiteren hoop ik. Er komen nieuwe initiatieven, en de overheid lijkt bereid te zijn weer meer in ICT te willen steken. (Niet omdat het kan maar omdat het moet hahaha!) Er circuleren ideeen om op termijn zelfs een ICT minister aan te stellen. Het vertrouwen begint langzaamaan wat terug te komen. Ordina was nl niet de enige die de grenzen van het toelaatbare -althans sommige lieden deden dat in de jaren dat de sky de limit was- heeft opgezocht (denk aan Capgemini met het afsnoepen van een megaproject bij SVB, wat moet je dan)
Het wachten is op meer winst en omzet, en dan zul je zien dat die koers omhoog knalt. Dit is geen holle peptalk maar ik meen het echt. Ja ik zit long, dat wel. Ik verkoop ze niet onder de 2 euro.
Mits ik maar niet eerder hoogtevrees krijg ;) maar ja dat zien we dan wel weer

www.automatiseringgids.nl/nieuws/2016...
analyse_A3CD
0
Ik ben nog te optimistisch met 400/375, ze spreken al over 300 als risico!

Waar staat Ordina dan? 0,75 ct?
pietje-2005
0
quote:

analyse _A3CD schreef op 12 januari 2016 09:47:

Ik ben nog te optimistisch met 400/375, ze spreken al over 300 als risico!

Waar staat Ordina dan? 0,75 ct?
Zegt nog niet zoveel, met uptrend voorbij en uptrend start en zo.
Als er weer iets gebeurt kan het elke kant op knallen, want dan komt TA wederom met achterafbijstelling, zoals altijd.
Kan omlaag en omhoog, sprak Shakespeare ;-)
Ordina zelf kan met nieuws en cijfers zichzelf laten knallen, zonder steeds aan het sentiment van de dag te hangen en spelletje te zijn voor de daghandel.
Gaat nog wel even duren, voordat Ordina weer voor vol wordt aangezien, denk ik.
In februari weten we (weer) meer.
Succes
Kompas
0
En zo is het Pietje! Er is slechts één positief signaal vanuit Ordina voor nodig om aan de waan van alle dag(handel) te kunnen ontsnappen. Ik ben ervan overtuigd dat deze signalen gaan komen, maar hopelijk reeds met de jaarcijfers op 18 februari!
analyse_A3CD
0
erjee-ff
0
quote:

Klaver020 schreef op 11 januari 2016 22:27:

Ordina heeft de laatste jaren genoegen moeten nemen met een kleinere omzet vanwege bezuiniging op ICT uitgaven bij hun grootste klant de Overheid. Het MT loodste het bedrijf door zeer guur weer, heeft meermaals fors moeten snijden en alle ellende werd nog eens extra aangejaagd door een ijskoude Zembla wind, die tot overmaat van ramp alle pijlen in eerste instantie leek te richten op 1 bedrijf nl. Ordina.
Ik ga het respectvol oneens zijn met je. Ordina had al 3 jaar te kampen met dalende omzet voordat de Zembla langs kwam.

Ik vind het dan ook juist een probleem van het MT dat men niet op zoek gaat naar omzet uit andere kanalen als men ziet dat er in een belangrijke markt gesneden wordt.

Vervolgens gaat het MT ook niet op zoek naar mogelijkheden om de groei te vergroten, maar men denkt er met snijden in kosten te komen.

analyse_A3CD
0
Volledig mee eens Erjee, een correcte weergave van de feiten!

Men doet inderdaad veel te weinig aan omzet generen en snijden in de kosten is voor beleggers niet genoeg!
Andre.A
0
Moeten gewoon veel meer omzet genereren, ze zijn goed bezig met nieuwe ontwikkelingen. misschien groeit de omzet nu wel maar communiceren gewoon slecht. Anders gewoon Ctec overnemen of zo, die zijn ook goed bezig.
Kompas
0
Soms weet ik niet waarom de moeite nog te nemen de "feiten", in dit geval vanuit het persbericht door Ordina na de derde kwartaalcijfers, nog eens bij herhaling te melden. Onderstaand is destijds letterlijk door Ordina gecommuniceerd en heb ik enkele dagen terug ook al eens onder de aandacht gebracht.
Dus ja, Ordina zoekt wel degelijk ook omzet via andere kanalen en heeft dit ook reeds aangegeven! Met alle respect, maar willen sommigen hier gewoon niet lezen of zo?! Als we het dan toch hebben over bij de feiten blijven, begin er dan vooral zelf mee...

"Ordina zal de komende periode de uitrol van haar innovatiestrategie versnellen. Wij zullen gaan groeien op gebieden als Smart Technology, Security en Digital Services en blijven onverminderd investeren in nieuwe innovatieve toepassingen en de ontwikkeling van onze medewerkers. Zo neemt Ordina dit jaar circa 170 Young Professionals aan en zullen we het Young Professionals Programma continueren in 2016."
Andre.A
0
Klopt Kompas, gaat helemaal goed komen! Ik verkoop pas op €9,- over een paar jaar.
Jij werkt zeker bij Ordina Kompas??
Kompas
0
quote:

Andre.A schreef op 12 januari 2016 13:48:

Klopt Kompas, gaat helemaal goed komen! Ik verkoop pas op €9,- over een paar jaar.
Jij werkt zeker bij Ordina Kompas??
hahaha nee hoor, ik ben gewoon Piet particulier maar kan er soms wat minder goed tegen dat er zomaar wat geroepen wordt! Dit terwijl met heel weinig onderzoek de feiten zo zijn na te lezen in het derde kwartaalcijfer persbericht...
426 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront