Ordina Beheer « Terug naar discussie overzicht

Ordina - Januari 2016

426 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
pietje-2005
0
Volume wordt nu wel serieus, ja, inderdaad!
Dat belazeren is een continue proces laatste jaar bij Ordina-koers.
Denk nogal wat daghandel, veelal.
Succes
[verwijderd]
0
quote:

Spes schreef op 12 januari 2016 15:14:

[...]Inderdaad. Met huidige beurskrach (en hogere koers Ordina) verstandiger om 1/2 van je Ordina te slijten en wat beter geprijsde aandeeltjes op te pakken. We zien nog zo weinig vooruitgang van in nieuwe omzet en een betere winst. Als dit zo blijft kan de overname hoop-premie langzaam uit de koers verdwijnen.
Die overname hoop-premie is er allang uit. Handel in het aandeel is vrijwel dood, er is nul interesse voor (behalve vandaag?). Het zij zo, een plukje blijft in porto tot Sint-Juttemis.
[verwijderd]
0
analyse_A3CD
0
De koper op 1,08 is even weer verzadigd, maar is volgens mij een grote die stiekem probeert op te kopen, zodat het niet teveel opvalt!

Ook wil ie de koers niet teveel uit de pas laten lopen, maar is op sommige dagen heel duidelijk aanwezig en dat zegt volgens mij genoeg.

Hij/zij wordt door de MM's keurig gevoerd en bediend!?
pietje-2005
0
analyse_A3CD
0
DirtyHarry 18 febr. wordt een klapper, let op mijn woorden!

Geloof je mij niet, vraag het aan Klavertje c.q. Kompasje, ook zij denken alles van Ordina te weten!? hahahaha
[verwijderd]
0
Daar hou ik je aan Analysetje! Zo stellig als jij het neerzet hiero, chapautje hoor;) 'k Zou nie durven nie. Maar hoop wel dat je gelijk krijgt natuurlijk.
Hahahahahaha!
analyse_A3CD
0
Akkoord Klaver, ik doe mijn uiterste best!

Heb jij ook nog tussentijds gehandeld toen ie zo omhoog ging?

En heb jij ook het idee dat er van tijd tot tijd een grote koper bezig is?

En vlgs mij gebeurd dat niet voor de kat zijn viool, maar ja peuter dat DirtyHarry maar eens aan zijn verstand!
analyse_A3CD
0
quote:

bartvde schreef op 13 januari 2016 13:59:

zoveel volume en toch nauwelijks omhoog, bizar
Bart dat is een grote koper die niet teveel wil opvallen en maar zo nu en dan handelt.

M.a.w. een sneaky koper!?

Dit doet ie niet voor niks en hier blijkt wel uit dat Pietje Particulier hem niet op niveau kan houden!?!
analyse_A3CD
0
Vergeet niet, dat ook de MM's hun spelletje uitermate handig spelen!

En dan bedoel ik natuurlijk niet die beroemde snoepjes Bart.
[verwijderd]
0
@Analyse Heb helaas vlak voor de laatste stijging 3 K (1.01) verkocht, met 8 euri winst helemaal niks dus. Werd een beetje ongeduldig.. sukkel ja, haha te vroeg verkopen bij Ordina behoort dus zeker nog tot de mogelijkheden. Heb toen gelukkig met die poen wel een goed ritje KPN kunnen maken.
Nu maar even vasthouden, mn eerstkomende pluk is ingekocht op 1,10. Daghandel hou ik intraday niet zo bij maar handel wel wat dmv ordertjes van tevoren. Ordina heeft wel extreme uitschieters up of down soms die je kan pakken.
Nel
0
quote:

analyse _A3CD schreef op 13 januari 2016 14:06:

[...]

Bart dat is een grote koper die niet teveel wil opvallen en maar zo nu en dan handelt.

M.a.w. een sneaky koper!?

Dit doet ie niet voor niks en hier blijkt wel uit dat Pietje Particulier hem niet op niveau kan houden!?!

Wie is dan die verkoper?
analyse_A3CD
0
quote:

Klaver020 schreef op 13 januari 2016 14:42:

@Analyse Heb helaas vlak voor de laatste stijging 3 K (1.01) verkocht, met 8 euri winst helemaal niks dus. Werd een beetje ongeduldig.. sukkel ja, haha te vroeg verkopen bij Ordina behoort dus zeker nog tot de mogelijkheden. Heb toen gelukkig met die poen wel een goed ritje KPN kunnen maken.
Nu maar even vasthouden, mn eerstkomende pluk is ingekocht op 1,10. Daghandel hou ik intraday niet zo bij maar handel wel wat dmv ordertjes van tevoren. Ordina heeft wel extreme uitschieters up of down soms die je kan pakken.
Klaver ik had vorige week verkocht en deze week teruggekocht!

Leuke trade maar vooral niet te doorgronden.

Toen ik vorige week verkocht, bleek plotseling dat mijn complete order helemaal niet via het orderboek ging en ook de koers vertrok geen spier.
En dit had gezien mijn order redelijkerwijs wel gemoeten.

Ik heb lange tijd gespeurd naar deze m.i. vreemde gang van zaken, maar ben er tot op heden niet achter. Dus vandaar dat ik van de MM's geen hoge pet op heb en zoiets is mij al vaker gebeurd!!

Dus is mijn conclusie hoe je het ook wend of keert er spelen onfrisse spelletjes!
analyse_A3CD
0
Ordina

Begin 2015 bleken meerdere partijen in de markt voor Ordina. Grootaandeelhouder Jan Niessen blokkeerde de overname echter, omdat hij door de sterk gedaalde aandelenkoers te weinig voor zijn investering zou kunnen krijgen. Volgens marktgeruchten is er zowel vanuit Europese als Amerikaanse bedrijven nog steeds interesse in Ordina. Vooral private equity-partijen worden genoemd. Beleggers denken dat een private equity-partij volgend jaar diep in de buidel zal gaan tasten, waardoor zelfs Jan Niessen over te halen is.

Bron: BB
[verwijderd]
0
Ja, en nu is het volgend jaar...
De vraag komt dichterbij wat/of Niessen gaat afdwingen
Enfin hier nog wat archiefspul, snuitert

ONDERNEMEN
Ordina wil zich minder afhankelijk maken van overheidsopdrachten

Job Woudt
donderdag 20 augustus 2015, 12:20
Update: donderdag 20 augustus 2015, 19:31
Krantentitel: ‘Ordina wil minder leunen op opdrachten van overheid’
IT-dienstverlener Ordina is in de eerste zes maanden van het jaar in de verliezen gedoken, vooral door het wegvallen van overheidsorders. Topman Stépan Breedveld denkt echter dat dit van tijdelijke aard is, zo bleek bij de presentatie van de halfjaarcijfers.

Door de tegenvallende resultaten moet Ordina in de kosten snijden. In juni kondigde de onderneming al aan jaarlijks €6 mln blijvend te willen besparen. Dat bedrag wordt nu opgevoerd tot €8 mln. Ordina bezuinigt vooral door arbeidsplaatsen te schrappen, in totaal honderd van de 2900 banen.

Commissie-Elias

Na een kritisch onderzoeksrapport van de parlementaire commissie-Elias, vorig jaar oktober, is de Nederlandse overheid terughoudend geworden bij zijn IT-aanbestedingen. Ordina haalt een derde van zijn omzet bij de overheid en de daarbij horende instellingen en diensten.

In het eerste halfjaar daalden de opbrengsten vanuit de overheid met 13,5%. Per saldo kwam de omzet van Ordina bijna 7% lager uit op €172,7 mln. Onderaan de streep schreef het bedrijf een verlies van €?3,9 mln, tegenover een nettowinst van €?146.000 in dezelfde periode vorig jaar.

Het operationele resultaat, in dit geval de winst voor buitengewone posten, afschrijvingen, belastingen en rentelasten zakte ook flink terug. Dat kwam bijna 60% lager uit op €?3,3 mln.

Ordina-topman Breedveld rekent er echter op dat de overheid weer zal aankloppen met nieuwe orders. 'De overheid wil investeren in efficiënter werken en betere communicatie met de burgers', zei hij. 'Wij verwachten dat opdrachten zullen terugkomen.'

Robots en cloud

Dat neemt echter niet weg dat het bedrijf zijn strategie zal aanpassen. Daarmee wil het bedrijf zich richten op nieuwe kansen in de markt, zoals robotisering en clouddienstverlening. De overheid blijft voor Ordina een belangrijke opdrachtgever, aldus Breedveld, maar de onderneming hoopt met de nieuwe strategie ook sterker te worden in andere bedrijfstakken. Begin volgend jaar, bij de presentatie van de jaarcijfers, zal de Ordina-topman de nieuwe strategie ontvouwen.

Op welke termijn het voorziene herstel weer zichtbaar is in de resultaten, bleef donderdag echter onduidelijk. Ordina spreekt zich niet uit over de verwachte resultaten in het tweede halfjaar.

Koers

Op beleggers maakten de halfjaarcijfers en de toelichting hierop weinig indruk. Die lijken het vertrouwen in het aandeel Ordina al een tijd te zijn kwijtgeraakt. Ordina, dat zijn cijfers voorbeurs bekendmaakte, verloor 12% van zijn waarde. De koers staat op €?0,99, waar die vorig najaar nog opliep tot richting € 2.

Dat was nog voordat het tv-programma Zembla met onthullingen kwam over vermeend vals spel door Ordina bij overheidsaanbestedingen. Na de commotie hierover scherpte het bedrijf zijn integriteitsbeleid aan.

Uit eigen onderzoek (totale kosten: €3 mln) is Ordina geen structurele misstanden gebleken, wel enige voorbeelden van ongepast gedrag. Naar de kwestie, die speelde tot 2010, loopt nog een inventariserend onderzoek van de Autoriteit Consument en Markt. Breedveld zei de uitkomsten hiervan met vertrouwen tegemoet te zien.

De lage aandelenkoers maakt van Ordina een mogelijke overnameprooi. De beurswaarde van de automatiseerder die nog niet zo gek lang geleden de positie van nationale IT-kampioen ambieerde, ligt op dit moment op ruim €100 mln.

Breedveld wilde desgevraagd geen commentaar geven op deze thematiek. Wel wees hij erop dat de aandelenkoers 'zeker niet geholpen' is door onzekerheid over de IT-bestedingen van de overheid. 'Als IT-bedrijf zijn we groot richting overheid'.
426 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 18 19 20 21 22 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront